Monday 1 August 2011

Ramadhan malam penuh Keberkatan....

Ramadhan tahun nie adalah ramadhan yg terakhir buat aku berstatus bujang...ramadhan akan dtg aku dh bertukar status...semasa entry nie ditaip...aku br je smpai umah setelah menunaikan solat sunat tarawih di masjid kampung aku....hehehe...tersgtla seronok...sbb dpt berkumpul ramai2 kt masjid.emp...arinie 1st ramadhan aku bpuasa smpai kol 2ptg je...sbb demam aku belom baik lg...rasa cam nk nangis je meninggalkn 1 ari puasa...terasa rugi yg teramat sgt....ternyata aku mesti mengantikannye nnti.bdn aku mmng longlai dlm kol 2 tue...mak suh aku berbuka...supaya bdn aku bertenaga..tp seleraku tertutup...aku cuma telan ubat dan terus tido sehinggala jam 5ptg....tersedar je dr tido aku nmpk mak bertungkus lumus utk menyediakan juadah berbuka...xsmpai ati tgk mak wat sume tue sorg2.aku pon menawarkan diri utk membantu..tp apakan daya kudrat aku mcm bdk skola tadika...lemah giler wey...lepas tolong basuh pinggan aku dok jap kt depan tv.x smpai 10minit aku tolong mak aku lg...bila kite selalu bergerak bdn pon ckit2 leh cergas.byk peluh kuar...lepas berbuka td aku bgtau mak nk ikut dia g masjid...mak suh aku berehat...tp bila aku berehat bdn aku lg tambah lemah...sempat mak perli siang x puasa mlm g solat sunat tarawih...hehehe...xpela..nnti mesti ganti.masjid?hehehe...mmng rindu sgt...smpai je kt pintu depan masjid aku terjumpa abg ayie...abg ayie nie bdk kg aku.menjadi kegilaan gadis2 kt kg aku.aku pon antaranye..tp aku xdela syok giler sgt kt dia.suka tgk biasa2 je.dia tegur aku wey...dia tanye ina kawen bln 9 ehh?aku pon jawabla ye...dgn bangganye aku jawab bakal suami org selangor...abg ayie tue x tanye pon...aku je yg ckp..hehehe...abg ayie cuma ckp alhamdullillah...mesjid nie nnti menjadi pertemua utk ina dgn bakal suami...sempat jugak abg ayie berseloroh...makin kurangla ank dara kt kg nie..hehhee...

No comments:

Post a Comment