Saturday 21 May 2011

abah oo abah...

aku tak suka dgn bau asap rokok....!!!!!

aku paling x suka bila tgk abah merokok dpn aku dan jugak mak...dgn slumber je muka abah merokok depan kami...abah x tau tue abah penghidap sakit jantung...kalo ditegur kami jugak yg kena marah...dan akhirnye bila abah merokok depan kami...sume lari masuk bilik...tue tanda protes...protes sbb kami sayangkan abah...kalo abah sakit..abah jugak yg susah...abah x penah nk fikir pasal kesihatan dia...yg dia tau...1 ari dia mesti isap rokok abis 1 kotak...

dr siang bawa kemalam..aku asyik idu bau asap rokok jew....diaorg yg isap rokok..dada aku pulak yg sakit...dan skrg nie aku susah nk bernafas...sbb bau asap rokok yg terlalu busuk....abah oo abah...napela abah nie degil...gerammmmm...umah nie dh penuh dgn asap rokok abah....dh mcm jerebu dh...

tunang aku pon isap rokok jugak...tp kalo dia kuar dgn aku dia x penah lak merokok...kalo dia nk merokok mesti jauh dr aku...sbb dia tau aku x blh bau asap rokok...dada aku mudah sakit....

best ke merokok nie???aku rasa mcm x dpt pape pon...dpt penyakit adala...kalo tanye dgn org indon diaorg ckp merokok nie utk kesihatan...kesihatan yg mcm mana..???buat2 keje berat...jd buruh kasar...bila merokok...dan wat keje berat peluh akan kuar...tue yg dikatekan utk kesihatan...aku x yakin dgn jawapan org indon tue...sbb apa yg aku tau...idu asap rokok pon leh dpt penyakit apatah lg merokok...aduiihhhh....aku mau berehat...dada aku terlalu sakit...

No comments:

Post a Comment