Wednesday 18 May 2011

maaf jekk??

mlm semalam tunang aku call mintak maaf pasal ketelanjuran kate dia sebelom nie kt aku.mulanye aku geram jugak...sesukaati je nk marah2 org...pastu mintak maaf...iggt org xde perasaan kew!!memang aku x puas ati dgn dia sbb kate aku macam tue.....

tapi.....

bila dgr suara dia..aku jadi kesian...masa dia mintak maaf tue dia tgh demam..dan time dia marah aku tue pulak smpai kuar bahasa yg x sepatutnye pon..dia tgh demam teruk...br lepas makan ubat..so keNORMALan dirinye tue agak kurang seimbang...kejap2 aku dgr dia batuk..memang bebetol kesian..smpaikan aku menangis dgr suara dia mcm tue...aku ketepikan ego aku..aku bg berbagai2 nasihat...suh makan ubatla..jaga kesihatanlaa...bykkn minum air suamlaa...kurangkan merokokla..dia cuma ckp "ye" je...mungkin sbb tekak dia sakit...tue yg dia xnk byk ckp...atau pon mungkin  sbb dia malu pasal bahasanye sebelom nie kt aku.dia tanye aku marah kt dia ke????dia leh lg tanye soklan mcm tue...sesapa pon leh mrh..aku pon ckp "ye".dan perbualan kami semalam lebih kepada perkataan maaf..."ABANG MINTAK MAAF".

mak ckp....
niela dugaan masa bertunang...x semestinye kite akan sentiasa bahagia...adakalanye benda remeh pon leh jd besar...mak nasihatkan aku...kalo org tgh marah...aku mesti kena diam...kalo menjawab lagi huru hara jdnye...mak hanye senyum bila aku citer apa yg jd kt aku sebelom nie...masa aku menangis tue mak peluk aku...masa mak peluk tue...mak usap2 kepala aku...mungkin dia nk redakan kesedihan aku...aku dgr mak bisikkan kt telinga aku..ina..mak syg ina dan mak syg zikry...mak dh anggap zikry mcm ank mak...sabar ye nak...aduihh...lg bertambah kesedeyan aku....

dan malam nie....
aku dh mula leh tersenyum...tue pon mak aku leh lg wat lawak...mak aku ckp...ina punye pasalla nie...asyik nangis je...smpai lebat ujan kt cnie smalam...hehehe...dan sememangnye semalam kt cnie mmng ujan...guruh dan petir bersahut-sahutan...agaknyela kan...ujan tue tanda aku tgh sedey...guruh dan petir tue tanda aku tgh marah...:)

No comments:

Post a Comment