Saturday 7 May 2011

leya dh kawen...tahniah

empp...akhirnye sepupu aku NORHASLEA BT ABD HALIM selamat dikahwinkan dgn pilihan mak dia...

Panggilan mesra yg aku slalu pggl dia leya,leya nie sebenarnye sorg yg ganas..kira brutal la...dia nie aslnye terlalu memilih bakal suami...dia suka yg ensem...ala2 mcm hans isac..(dia ckp la) tp sbb pilihan mak dia...so dia dgn rasa berat ati terimala jugak lamaran dak laki2 tue.aku adala nasihatkn dia..ayat aku cam biasa..."mana tau lepas kawen  korang bercinta..".bila aku ckp mcm tue leya cuma senyum je..yelakan...aku nie ckp je pandai...tp x tau isi ati tuan yg punye bdn...

Aku sebenarnye kesian pd leya...xdpt aku gmbrkan perasaan dia...tp syukur leya leh terima dgn ati yg tabah...cayala leya...hehehe..

Aku x pernah jumpa tunang leya sebelum nie..tp dari cerita mak aku..bdk laki2 nie rendah je orgnye...aku cuma bayangkan rendah ckit dr leya...

Hari Khamis:aku baru je smpai umah..blm nk msk umah lg...leya dh pggl aku...mcm tarzan suara dia..kemain kuat lg...umah kami xdela jauh..tp suara dia mengalahkan umah kami jauh berbatu2..heee...leya bgtau..mlm nnti tlng pakaikn dia inai...aku nie plk..xblh jumpa inai..mulala nk pakai..hehehe...ntahla mmng dr kecik dh mcm nie..hahaha..jgn salahkan ibu yg mengandong..heee...

Malam tue..lepas je solat isyak aku dh g...smpai je umah dia..kakak2 dia dh bising2 kt aku..yelakan...diaorg ckp aku lmbat...tp masa leya ckp siang tue..dia xdela ckp kol berapa...aku cuma bgtau...ayat aku mcm nie..."org menunaikan kewajipan...kawen..kawen jugak..tp jgn lupa Allah"terus diaorg sonyap..hahaha...bkn nk bangga weh...tp aku xnk diaorg kutuk aku...dhla aku dipaksa pakaikn inai adik dia..adik dia yg nk kawen xde pape diaorg lak yg bising2....dlm masa yg sama aku mmng penat sbb  tekanan pd kerja...tp aku xnk citer pasal keje kt dlm nie..heee...tgh aku pakaikn leya inai aku adala ckp dgn dia..."mcm mana"?dia jawab "apa?"lepas tue kami diam...aku senyap sbb nk beri tumpuan masa pakaikn dia inai..aku xnkla comot2..nnti x cantik lak..org bercerita nnti...malu aku...leya pulak senyap..mungkin sbb xnk ganggu aku wat keje...tgh aku hayal pakaikan leya inai..tetiba ada sorg lelaki nie dtg...rendah je orgnye...paras ketiak aku..orgnye kecik je..tp muka dh nmpk berumur....dia dgn slumber je msk umah leya dan ckp.."mana bakal bini aku nie wehh...??aku x sabar nk TERJAH dia"?eeeii...dlm ati aku..aku ckp sape mamat selenger nie...dgn x bg salam tertiba je msk umah org..x malu ke?aku mmng x kenal bdk lelaki tue...aku fikir mungkin kwn abg dia...tp leya mcm fhm apa yg aku fikir..leya ckp.."ina nie la bakal suami aku..".haaa..???bakal suami?aku slh tgk ke?aku pandang muka bdk lelaki tue..dia senyum..dia ckp..hai sedari pakaikn inai tue cantik2 tau...tgk inai kt jari sy niekan cntik...siap dia tunjukkn jari dia yg ada inai tue.pastu dia blah....aku ckp dgn leya.."bakal suami ko ok kew?".tp mungkin p'tanyaan aku tue wat leya rasa terasa ati...leya x jawab..cuma aku nmpk mata dia dh merah..mungkin dia terasa...aku xnk mengeruhkan keadaan aku ckp..."jodoh ko mmng kuatla leya".leya senyum je..nasib baik...hehehe...

Hari Jumaat:malam tue leya akan dinikahkan...dan aku keje separuh ari je..sbb aku nk menolong umah sepupu aku tue...nnti kalo x tlong..aku kawen xde org nk tlng lak..hehehe...ada makna disebaliknye..hahaha...sepanjang ari aku temankan leya...sbb apa..time aku bgerak je..si laye mesti ckp.."ina..jgnla tgglkan aku..ko x kesian dgn aku ke..??"mmngla aku keciankn kt ko leya..tp bila aku nk g tandas pon x blh mcm mana...aduihh..minah nie...tp aku tau leya gemuruh..aku nnti ntah mcm manala agaknye..ntah2 lg teruk...ish..hrp2 xdela...jam menunjukkn kol 9.00mlm..siap jam tue berbunyi lg...leya dh mula gelabah..kejap diri kejap duduk...aku cuma bg smggt..suh relex je..sbb aku pon dh mula rasa rimas tgk dia mcm tue...leya ckp dia nikah kol 9.00mlm.aku tau dia nikah time tue...sbb mak dia dh bgtau...tp smpai jam ke 9.45mlm pihak lelaki x smpai2...pak iman dh smpai...pengantin x smpai2.si leya dh mula naik angin..cuba bayangkan..dia yg pd mulanye takot dan gelisah terus jd x takot..siap dia call tunang dia...siap kena maki lg...hahaha....tggu punye tggu...kol 10.00 mlm br pihak lelaki smpai..bergitula janji melayukan...merah betol muka leya sbb thn marah...aku nk gelak pon ada..bkn jauh pon umah lelaki tue...sebelah kg je...ishhhhh...tp xtaula kalo pihak diaorg ada masala ke sblm smpai umah pompuan...pengantin dh duduk dibantal yg disediakan...masa nk nikah pulak...aku mmng dr ari kamis aritue mmng x bkenan dgn perangai bakal suami leya nie..bkn apa terlalu peramah...peramah lak x kena tmpt dan situasi...wat biasa2 dhla...blm nk nikah lg..dia dh terjeri2t pggl mak si leya OHHH IBU MERTUA KU...dia ckp dpn pak imam lak tue..mesti imam kg aku..ckp bdk nie x betol...meluat aku weh...rasa mcm nk lempang je muka dia...tibala saat pak imam nk nikahkn...setelah 2 kali lafas nikah maka confirmla si leya dh bgelar isteri pd lelaki yg terlalu over tue...lepas nikah...diaorg ada sesi bgambar..dan masa tue aku xde pon nk ambil tau..sbb perut aku dh lapo...aku mkn 3 kali time tue...kenyang sgt2..hahaha...

Hari Sabtu:emp...ari sabtu mcm biasala..sblm pgntin lelaki smpai...pengantin pompuan sibuk berposing..dan btkr2 pakaian...dan aku x telibat pon sama sekali...aku wat keje aku...kol 2.00ptg pihak lelaki smpai...dan aku sekali lg jd pengapit pada si leya...kebetulan baju aku dgn baju pengapit suami si leya sama warna...sebelom bdk2 kompang nk ber'arak..suami si leya jumpa aku..dia ckp..."aku nk kenalkan ko dgn kwn aku...kira confirm la nie eh.?".(dia tunjuk kwn dia yg jd pgapit tue)aku senyap je..mls aku nk layan...sepupu aku bgtau dgn suami dia...("ina dh tunang..bln 9 dia kawen..?")terima kasihla leya kerana memberi jawapan yg tepat..lg bernas...:) suami si leya ada benda nk ckp lg ngan aku..tp per'arakkn dh dimulakan...sepanjang jln tue...pengantin lelaki asyik sengih je..meluat aku..rasa mcm nk baling je batu kt muka dia...mcm kerang busuk..HUH!!!...smpai dpn pintu umah pengantin pompuan...aku dgn leya dh msk..cuma pegantin lelaki je blm msk...lepas 5 minat tue..pengantin lelaki dibenarkn msk...masa dia nk duduk tue dia sempat perli aku..dia ckp.."dh tau nk kawen..yg ko jd pengapit bini aku wat apa!."huh...mcm siot weh ayat dia...mulut mcm longkang...mcm bagus...dh bini ko jumpa aku suh temankan dia..ko lak yg lebih2 nape...leya cuma gengam tangan aku...membawa maksud..suh aku bersabar...dlm ati aku...aku ckp...mmng menyesal leya dpt ko...hehehe..geram tau....bila sesi bergambar aku larikn diri..dok kt sebelah mak andam..kebayakkn aku kurang bgambar dgn pengantin..sbb aku meluat dgn pengantin lelaki...so aku xnk muka aku msk skali kt album dia.diaorg pon bergambar sehingga mak andam bpuas ati..lepas tue pulak mkn...aku x mkn pon dgn pengantin...x ingin aku...aku suh mak andam tue yg duduk..aku tau leya tahu aku marahkan suami dia...dr jauh..dia tenung je aku..tp aku wat2 x perasan.

lepas kol 4ptg aku pon balik...malas aku nk tgk muka pengantin lelaki yg ala2 perasan mcm artis tue...lg pon aku penat...aku balik umah aku tido..smpatla jugak aku men msg dgn..ehem3...tunang terchenta mr.zikry..rupanye time tue dia tgh keje...bila aku ckp aku nk tido sbb penat..dia cam memahami..dia suh aku berehat...hehehe....terima kasih abg...muahh....

Niat ati aku pd mulanye nk upload gmbr lepas aku taip kenyataan diatas nie..tp aku rasa x perlula kot..sbb aku xnk blog aku nie tercemar ngan muka mamat poyo tue..menyampah dan meluat aku...SEKIAN.

No comments:

Post a Comment