Thursday 19 May 2011

may 19 2011

arinie aku bebetol penat dan letih...berbagai2 aktiviti aku arinie...nasib aku ambil cuti..kalo x..lg kelam kabut aku.iggt mula2 dulu nk msk keje lambat..tp atas nasihat mak aku..aku ambil cuti..xpela..sekurang2nye cuti aku arinie berbaloi..alhamdullillah..syukur padamu Ya Allah...

jam 9.30a.m aku ada taklimat insurance dimelaka raya...disbbkan aku dh tau tmpt yg nk dituju tue..so aku pon gerak dr umah kol 9.00a.m.sampai sana 9.20a.m kira cepatla tue..hehehe..smpai je sana..dh ramai bdk2 insurance yg dh sedia menanti...bermacam2 muka dan berbagai2 negeri yg dtg kt ctue...semuanye pakai baju kurung termasukla aku..yelakan...mestila kena formal...kalo x kena halau dlm dewan nnti..hehehe...yg lelaki lak kena pakai tali leher...nmpk smart je...tgh aku isi borang...adala sorg minah nie dtg kt aku...dia tanye aku dr negeri mana?aku ckp dr melaka...dia senyum..dia ckp "untungla u eh..dpt dekat...".aku tanye dia lak..dtg dr mana??dia jawab dr kedah...dan dia smpai kt cnie kol 5.30pg..makkk aiii..kemain awl lg...taklimat kol 9.30pg.bebetol semanggat bdk nie...aku tanye dtg dgn sapa?dia tunjukkan muka mak dgn ayah dia..aku tgk muka mak ngan ayah dia dr jauh...alahai..siannye...kesian dan terharu..sbb bg aku...kalo mak dan ayah sggup dtg dr jauh...seolah2 dia memberi sokongan pd ank dia utk lebih aktif dlm bidang insurance...aku nmpk mak dia senyum kt aku..terus bdk pompuan tue bawa jumpa dgn mak dia...smpai dkt ngan mak dia..aku pon salam..siap cium tangan..yelakan mestila kena hormat..dgn ayah dia pulak..aku senyum dan tundukkan sikit kepala...kami pon borak2...kalo dh jumpa ngan bdk2 insurance xdela citer lain..citer insurancela kan...pasal general..pasal life...dok citer punye citer...br dia tanye nama aku sapa?aku pon br perasan yg sebenarnye aku pon x tau nama dia...hahaha...aku pekenalkan dia dengan nama rozarina..dan dia blh pggl aku dgn nama roza..dan dia pulak pekenalkan diri dia nur salwa..dia suh aku pggl dia sal.umur kami lak sama..cuma si sal nie tua 4bulan dr aku.kol 10.00a.m brla org tue suh msk..kemain lmbt lg..rupanye ada dua sesi...sesi pertama ntah pukul berapa pon x taula...aku pon ambil tempat yg disediakan...aku duduk sebelah si sal.dlm taklimat tue diaorg ajar pasal insurance...mcm2la...tp taklimat pagi nie tersanggatla best..mana xnye..org yg ckp tue kejap2 wat lawak...kalo dulu kemain bosan lagi...kejap2 ngantok..tp pagi nie terbaik...aku x mengantok pon..walaupon mlm semalam aku tido lmbt..hehehe...

abis je taklimat kol 12tgh...lepas siap bersalam ngan mak n ayah si sal tue..dan tkr2 no fon..aku pon bergegas g orietal capital insurance.g sana sbb nk renewkan insurance moto tunang aku.akibat terlalu lambat smpai kt sana..padahal jarak tmpt yg aku g taklimat tue xdela jauh...tp sbb jln terlalu cbuk..so aku smpai kol 1tgh.smpai sana aku jumpa dgn ms.lini aku terus bg no kenderaan kt dia...kejap je aku kt sana..sbb aku nk g jaim...nk ambil borang2 kawen...mula2 aku g maim..smpai sana..diaorg ckp borang utk proses perkahwinan kt bangunan jaim..aku pon g jaim..nasib dkt je bangunan tue..kalo jauh..xdenye aku nk g...smpai kt sana..ustazah tue tanye dgn aku...tarikh kawen bila?bakal suami org mana?bila aku dh jawab..dia tanye lg..kenapa x dtg skali dgn bakal suami??aku jawab..bakal suami sy duduk  jauh..kt mersing...so dia buat kt johor..ustazah tue ckp..dia dh lama ke dok kt mersing?kalo br lg..segala urusan dia kena buat kt negeri asl dia...aku jawab dh lama dh..pastu dia tanye berapa thn..??aduiihh ustazah nie...mcm2 soklan lak dia nk tanye...aku main rembat 2thn..sbb aku x tau sgt berapa thn yg tunang aku dh duduk kt sana..ustazah tue ckp..kalo 2thn boleh berurusan kt sana...selepas dia dh terangkan apa yg perlu aku buat..dia bgtau dlm bulan 7 nie aku kena antar borang yg lengkap kt maim beserta dgn borang bakal suami.sempat jugak ustazah tue pesan ujian darah HIV hanye blh dibuat diklinik kerajaan..klinik swasta kami tidak terima...

kol 3.00ptg...aku terus bergegas kt klinik kerajaan peringgit,taula kalo dh g sana...kemain ramai lg org...lepas ltk ic kt dlm bakul yg disediakan...aku pon duduk..sementara nk tggu no giliran..telefon aku berbunyi...rupanye kak lini yg call.dia ckp ina nnti suh tunang ina faks kan gran moto dia kt akak.dia siap bg no faks.lepas tue aku terus msg tunang aku.lepas tunang aku bgtau...yg dia dh faks terus aku msg ngan k.lini.pertugas tue pggl suh ambil no.dia nmpk aku pegang borang ijau..dia tanye..kawen bila?aku pandang muka dia..mestila herankan..mcm mana dia blh tahu??dia senyum je..dia ckp...tue yg borang check darah tue..hehehe...br aku tau..yg utk check darah bakal pengantin tue hanye borang berwarna ijau..alahai..hahaha...dia suh aku g kt abg ujung tue...aku tgk kt kaunter ujung...aku ckp abg yg mana?kakak tue tunjuk kaunter 7.aku pandang petugas kt kaunter 7..aku ckp abang???kakak tue ketawa je..dia ckp..kira abg la tue...alahai..dh sebaya ngan bapak aku..aku g kt sana..dia suh aku isi borang...pastu dia suh aku g msk bilik no 11 lepas tue no 31.pertugas tue tanye..awk dtg sorg ke?bakal suami xde?aku ckp ye encik..bakal suami jauh..dia ckp..bagus awk nie..blh lg uruskan diri sendiri..sy br nmpk arinie bakal pegantin uruskan apa2 yg berkenaan tanpa dtg berdua...aku dgr dia ckp..aku cuma senyum je..yelakan..betol apa yg dia ckp..masa aku g sana..mmng aku sorg...yg len2 dtg ngan pasangan...kalo x dtg ngan pasangan pon...diaorg dtg ngan kwn2 @ dtg ngan family...aku terus g ke bilik no 11.aku ltk borang...time tuela kejap2 k.lini call..dia ckp cik ina..akak x dpt pape faks pon dr tunang ina...akak tggu nie...bila dia ckp mcm tue terus aku msg tunang aku...mulala tunang aku naik angin...dia ckp faks dia dh tunjuk tanda sent...dr suara dia aku tau dia nk marah kt aku...aku ckpla..manala tau..skrg nie ada kt klinik..aku suh dia faks lg skali...dia cam angin jugak..tp aku tau dia control...k.lina msg  dia ckp kalo x sempat fks arinie faks esokla ye...akak leh tunggu...tiba lak giliran aku nk check darah..aku duduk...doktor tue suh aku hulurkan jari..aku ckp...jari kt tangan kanan @ kiri??dia ckp mana2..so aku hulurkan jari tengah tangan kanan aku..dia ckp jgn risau x sakit...beberapa saat tue..dh siap..kejap je..mmng x sakit...mcm rasa kena gigit semut...aku kuar...aku nmpk adala sorg pasangan nie...tunang dia lapkan jari dia...alahai...sgt romantik...aku lak lap sendiri..hahaha...pastu terus aku g kt bilik n031.pas ambil no..jururawat tue pggl...dia pandang aku..dia ckp...mak ngan ayah ada darah tinggi ke?aku ckp..ayah ada..mak xde darah tinggi...dia ckp..kalo ikut umur awk nie x blh..mcm nie..aku cuma ckp..mungkin sbb aku gemuruh..jururawat tue senyum..dia suh aku relexkan otak dlm 5 minit..pastu dia pggl....dan ternyta aku xde darah tinggi..hehehe...jururawat tue kate...aku nie leh ganti tempat dia...aku pon jawab...kalo boleh apa salahnye..dia gelak jew..:)

smpai umah dh kol 4 lebih...mak tanye..macam mana check darah td??sakit x?siap mak aku pegang jari aku...dia nmpk ada kesan darah ckit..mungkin sbb aku lap x bersih td...yela...aku yg lap...kalo tunang aku yg lap..mesti bersih...hahaha...aku jawab..x sakit...mcm kena gigit semut je...mak senyum...mak aku ckp..skrg nie dh leh berdikari..kalo x..asyik suh along jew..hehehe...nasib arinie abg long aku keje..kalo x...dia yg kena bawa aku..abg long aku tue..jenis suka layan kerenah aku...yelakan...aku adik pompuan yg bongsu...so dia byk lebihkan aku..kadang2 aku kesian dgn dia...tp arinie...mak,abah ngan abg long puji...diaorg ckp..nk kawen mestila kena pandai berdikari..hehehe...

No comments:

Post a Comment