Thursday 5 May 2011

detik2 p'cintaan...

gambar nie yg ingin aku smpai utk para pembaca...dikala nie atiku teramatla dukacita....mengingatkan kenangan lama...sedey beb....kalo dh dok sorg2 mcm niela jdnye..ish....

aku akan citerkan balik....

masa dolu2 aku nie sorg gadis yg agak periang...aku pon mcm korang gak...nk rasa disayangi dan menyangi...emp...aku ada minat dgn sorg bdk laki2 nie...masa aku keje diselangor...tp masa tue aku nie dh ada couple...ye...couple aku masa tue incek muhammad fazly bin roslan.so aku xdela minat giler2 dgn bdk laki2 tue...just suka tgk muka dia je...dan aku lak time tue seorg yg serius didlm hubungan p'cintaan..weeee....:)

akibat telalu setia pd hubungan dan konon2 xnk blaku curang pd kekasih ati aku pun wat hal sendiri...tpkan aku dpt rasa yg sebenarnye bdk laki2 tue syok dgn aku...emp....sbb apa aku ckp mcm tue...dia smpai skrg carik aku....dan pd 6.5.11 jam 1.19am aku dpt msg dr dia...aku pon pelik kt mana dia dpt no aku.

biar aku kenalkan nama bdk laki2 tue...nama dia ada muhammad haris.dia nie aslnye beragama buddha tp dh mendapat hidayah dan p'tunjuk dia msk islam..Alhamdullillah...:)

haris nie sorg laki2 yg ensem...baik...tp dia nie agak pendiam...masa aku couple dgn fazly lg dia dh ajak aku couple skali dgn dia...dia ckp aku bkn tahu pon yg fazly tue jujur dgn aku....ntah2 dia ada pasang 2 3 gf.tp mcm yg aku ckp..aku kan sorg yg setia...

tp sesuatu yg blaku antara aku dgn fazly...suatu malam tue fazly call aku dia ckp....ayat tue aku iggt smpai skrg..."cayunk.....kalo andai kate kite xde jodoh mcm mana?" time tue aku mmngla pelik...cuakk beb..yelakan..aku yg camnie punye setia dia leh ckp mcm tue...mmngla kami jarang jumpa...tp ayat mcm tue leh wat aku menangis...dan aku pon jawab...kira ayat mcm nie la.."knapa tanye mcm tue??"dan dia jawab.."sebenarnye...ada sorg bdk kelantan minat dgn fazly...tp ketahuila bahawasanye cayunk yg terbaik buat fazly.."bila dia ckp mcm tue...sejuk ckit ati aku....xde fikir lain pon...dlm kepala fikir dia mmng ikhlas dgn aku...heee...

tp mcm yg aku penah ckp diawal td...kalo dok sorg2..xde keje..mula la emosi ckit...asyik fikir benda ntah pape jew...disaat tue gakla si haris call aku...dan aku pon citer apa yg fazly ckp dgn aku...haris dgn slumber bgtau...jom kite couple...dan aku....emp...agak2nye apa jd ehh???heee....aku pon couple dgn haris..tanpa pengetahuan fazly...masa tue fikir..nk kawen dgn fazly..nk tenangkan fikiran dgn haris....

dan selepas tue aku pon x hengat apa dh jadi..benda lamala katekan....kalo iggt pon wat sakit ati je...nnti mula la nk sedey2...nk nangis2...dan akhirnye kedua2nye x melekat kt aku....

tanggal 16/9/2009 aku bertunang dgn muhamad zikry.aku kenal dgn dia xdela lama sgt...setahun kenal terus tunang...cam x caya je...tp tuela dinamakan jodoh...pada mlm yg aku nk tunang tue..tgh cbuk2 wat p'siapan...haris call..dia ckp dia rindu dgn aku...aku tanye dgn dia kt mana dpt no aku nie..dia cuma ckp pd org yg dipercayai...emp...ntahla..krem sekejap otak aku kalo nk teka sape yg bg no aku kt dia...aku cuma bgtau dgn dia..yg esok aku bertunang....haris cuma ckp yg dia dh tau..dan dia pon doakan kebahagian utk aku dan jgk zikry....dan dia janji dia xkan call aku lg...cuma dia ada pesan kt aku...dia ckp...andai kate kalo dia rindu kt aku dia nk msg je...aku x reply pon xpe...aku cuma diam je...xdela nk kate ye atau x...dan selepas tue haris senyapkan diri sampaila 5/5/2011.

6/5/2011 haris msg...ayat msg dia...{buat matahariku}..hehehe...matahari tue nickname masa aku slalu chat dgn dia melalui mirc dulu...(dia iggt lg nama tue)...{dikala ini hatiku masih mengingatimu...semoga matahariku berbahagia bersama insan tersayang...izinkan diriku merindui dirimu dari jauh...}perrhh ayat x tahan...walaupon msg dia xdela panjang sgt....tp aku ckp tersentuh...dan aku x balas pon msg dia...sbb aku xnk curang pd insan yg aku syg iaitu muhamad zikry.

buat sahabatku..muhammad haris...sggh pon kite xde jodoh...aku hrp...kau blhla terima org lain selain aku...aku xnk ko membujang smpai tua...mmngla..org lelaki nie lg tua lg market tggi...tp jgnla ko seksa diri ko smpai mcm nie...aku dh bertunang dan aku akan bkahwin....aku terlalu sygkan tunang aku...so xde org lain yg aku syg melainkan...mak,abah dan tunang aku....aku hargai kesetian ko haris...dan utk pengetahuan ko...mmng dulu kite pernah couple..tp dulu aku cuma main2...dan ko pon tahu pasal hal nie....kwn2 aku x tahu pon pasal aku dgn ko..sbb aku x penah citer pd diaorg...dan aku minta maaf haris..aku x dpt approve ko sebagai kwn aku di facebook...aku menghormati tunang aku...aku xnk jd benda lain...semoga ko bbahagia bersama org yg ko syg...






3 comments:

  1. eina.

    awak mmg xkenal saya.secara tiba2 tgn saya gatal menaip nama muhammad fazly bin roslan,dan blog ni keluar tnp saya sangka n nk tgk..tp saya cuma nk tau pasal lelaki sahaja..mungkin rindu kenangan silam..nama saya atikah..(sya akn add awk di facebook mungkin nnti kalau saya rasa awk ok..apa pon saya akn msj dahulu pd awak.)

    saya cuma terasa yg awak dgn saya ada persamaan sikit..saya sgt2 terkejut dgn blog entri yg ni..kenapa awak lebih kurg saya..nama xsama la but ada sesetengah benda sama..sbb ex-bf pertama saya adalah seperti nama di atas..dan kejadian yg menimpa awak lebih kurg sama seperti saya..

    nice blog to read.
    maaf kalau awak rasa saya menganggu awak.

    ReplyDelete
  2. hai...atikah...adakalanye bila kite syg kt seseorg kite akan iggt kt dia.bg sy tue dulu...skrg sy dh pon bertunang...so segala kenangan lama sy dh lama berkubur...yg ada skrg kenangan bersama tunang tersyg...mungkin nama sama..orgnye x sama..atau pon mungkin orgnye pon sama...apa2 pon..nama muhammad fazly bin roslan dh x ada dlm kamus idup sy.yg ada cuma muhamad zikry bin bakar:)

    ReplyDelete
  3. yup.sama juga seperti saya,cuma kenangan silam mmg xkn boleh padam sebab itu adalah sesuatu yg allal taala beri kita nmpk something yg kita xnmpk..(kira pgajaran+hikmah la..hehehe)

    saya minta maaf kalau terungkit kisah silam awk sbb sya sendiri pon terungkit kisah sya juga..cuma terasa kita ni alami n sai bnda yg sama..mcm ada connection plak.hihihihi..

    apa yg sama :-

    1. Nama ex awk ngn saya = sama (ejaan sibijik)cuma mmg bukan org yg sama

    2. kejadian antara awak dgn dia sama mcm saya.

    3. time awk dgn dia,ada org lain..= sama

    4. n secret admire dia gurl dr kelantan = sama

    5. cara+gaya+percakapan m.f.r. = sama

    6. da guy yg admire awk, smp skrg pon mcm tgu(tp awk dh clear cgn dia) = sama. coz dia pon tgu sya smpai skarg wlpon saya dh ada bf sya
    (mungkin thun depan tros kahwin kalau xda aral melintang)

    7.sya tgk awk,awk dgn saya ada iras yg lebih kurg sama.

    apa pon,saya sgt2 mendoakan awak agar cepat2 diijabkabulkan dan sentiasa gembira+bahagia serta kalian berdua akan kekal hingga ke akhir hayat.amin.

    ReplyDelete